top of page
Mnemosis111.PNG

Case study
Budowa widoczności marki  Mnemosis
w kluczowych mediach

#publicrelations #mediarelations #personalbranding #deeptech

Mnemosis przenosi prawdziwych ludzi do przestrzeni wirtualnej w sposób realistyczny i bardzo szczegółowy.

Dzięki technologii pomiarowej 4D (wymiarowanie 3D oraz ich zmiana w czasie), zespół start-upu jest w stanie uchwycić ruch pojedynczej osoby, grupy ludzi czy nawet zwierzęcia i przenieść je do świata wirtualnego dzięki zautomatyzowanym procesom animowania.

Opracowana przez Mnemosis technologia ułatwia lub zupełnie eliminuje żmudną pracę riggerów, animatorów czy grafików. Wynik pracy zespołu start-upu jest zoptymalizowany i gotowy do użycia w większości systemów i programów do animacji.

Za start-upem stoją między innymi Iwona Guzik i Michał Wiaderek, założyciele największej w Polsce agencji castingowej Stars Impresariat. Wpadli oni na pomysł, by modeli i modelki zeskanować, tworząc tym samym bazę modeli 3D.

 

Podjęli w tym celu współpracę z profesorem Robertem Sitnikiem z Politechniki Warszawskiej, który specjalizuje się w obrazowaniu 3D/4D. Tak właśnie powstał start-up, który obecnie tworzy realistyczne modele 4D na potrzeby branży gamingowej, VFX i innych szybciej, taniej i lepiej niż ktokolwiek do tej pory.

Mnemosis444.PNG

Wyzwanie

Prace nad rozwojem Mnemosis były możliwe dzięki dotacji z NCBiR, którą start-up otrzymał w 2019 roku. Pieniądze przeznaczone były na realizację badań, dzięki którym udało się opracować technologię potrzebną do skanowania modeli.

Dalszy rozwój firmy wymagał pozyskania kolejnych funduszy.

 

Aby wzmocnić ten proces, firma, która dotychczas skupiała się na badaniach, potrzebowała rozpocząć proces komunikacji. Konieczne było zbudowanie wizerunku eksperta w oczach kluczowych interesariuszy.

Rozwiązanie

Po warsztatach przeprowadzonych wspólnie

z klientem zaproponowaliśmy działania oparte

o personal branding CEO Mnemosis oraz media relations. Wytypowaliśmy grupy docelowe kluczowe

z punktu widzenia klienta. W tym przypadku byli to przedstawiciele instytucji finansowych (m.in. VC)

oraz inwestorzy indywidualni.

Działania prowadziliśmy bez wsparcia budżetu mediowego. Naszym celem było nie tyle bowiem reklamowanie samego start-upu i jego rozwiązania, co wpisanie go w szerszy kontekst.

W naszej pracy zawsze staramy się wykorzystywać bieżące trendy w komunikacji medialnej i wpisywać

w nie naszych klientów, nigdy na odwrót.

W Concept Masters właśnie tak definiujemy bowiem skuteczne działania public i media relations.

Wytypowaliśmy zatem kluczowe tematy, w kontekście których warto pozycjonować naszego klienta.

W przypadku Mnemosis były to między innymi zagadnienia związane z Web 3.0 i metaświatem

Mnemosis333.PNG

Ponadto, jeśli pojawiały się zdarzenia, o których warto było poinformować media (np. skanowanie uczestniczek programu TVN Top Model w studiu i przez zespół Mnemosis) robiliśmy to, uważnie typując media, które otrzymają komunikat (tego typu treści zainteresują bardziej media branżowe związane z mediami i światem rozrywki niż z samymi finansami).

 

Rekomendowaliśmy wykorzystywanie takich okazji, ponieważ otrzymaliśmy od klienta informację, że kluczowi interesariusze proaktywnie także będą wyszukiwać informacji na temat działalności

start-upu. Wówczas trafią także i na materiały, które nie zostały opublikowane w środkach przekazu

stanowiących część ich codziennej prasówki.

Nie bez znaczenia było także zaangażowanie klienta

i dobra współpraca przy pozyskiwaniu

i realizacji publikacji.

 

Wypracowane wyniki publikowaliśmy zgodnie z opracowanym przez nas planem komunikacji na kanale LinkedIn CEO Mnemosis.

Mnemosis2-alfa.png
Mnemosis1-alfa.png

Wyniki

W ciągu pierwszych zaledwie trzech miesięcy współpracy, udało nam się wygenerować kompleksowe materiały w kluczowych mediach i kanałach dotarcia. Do największych sukcesów zaliczyć należy:

[x] Kompleksowy artykuł autorstwa Roberta Rybarczyka poświęcony wyłącznie Mnemosis, opublikowany na łamach Pulsu Biznesu (w wersji papierowej oraz online)

[x] Reportaż audio autorstwa Gabi Darmetko poświęcony rozwiązaniu Mnemosis, opublikowany w ramach podcastu Darmetko „Szalony świat”

[x] Publikacje poświęcone współpracy Mnemosis i telewizji TVN przy programie Top Model (m.in. Press, Wirtualne Media).

Zasięgi wygenerowane na profilu LinkedIn CEO Mnemosis wzrosły dzięki naszym działaniom o 900%

A tobie w czym możemy pomóc?

bottom of page