top of page

Case study
Budowa rozpoznawalności
i wizerunku eksperta marki Phibox

#publicrelations #mediarelations #personalbranding

PhiLabs to polska firma technologiczna działająca w obszarze medtech, która opracowała rozwiązanie Phibox mające na celu korekcję wad postawy kończyn dolnych u dzieci. Składa się na nie urządzenie, które można zakupić lub wypożyczyć, oraz aplikacja podłączona do platformy zawierającej zestawy ćwiczeń do samodzielnego powtarzania w domu.

 

Urządzenie Phibox, wyposażone w kamerkę, monitoruje w czasie rzeczywistym, czy dziecko ćwiczenia zadane przez fizjoterapeutę wykonuje w sposób poprawny

home_thumb2a.jpg
_I9A8893.jpg

Wyzwanie

Rozwiązanie Phibox, rozwijane przez zespół złożony między innymi z fizjoterapeutów i specjalistów w zakresie technologii, zostało dopracowane i gruntownie przetestowane, a sam produkt otrzymał status produktu medycznego.

Firma jest na etapie pozyskiwania placówek partnerskich, dzięki którym możliwa będzie dystrybucja urządzeń do pacjentów. Konieczne jest zatem promowanie rozwiązania w gronie specjalistów z obszaru fizjoterapii, a także wśród kadry kierowniczej placówek medycznych o profilu fizjoterapeutycznym.

Ponadto dalszy rozwój platformy i urządzenia wymaga kolejnych nakładów finansowych. Ze względu na innowacyjność swojego rozwiązania PhiLabs ma duże szanse na pozyskiwanie funduszy między innymi z konkursów dla startupów i programów akceleracyjnych. Aby osiągać w tym obszarze sukcesy, konieczne jest jednak kompleksowe przygotowanie do udziału w tego typu wydarzeniach, które pozwoli na atrakcyjne zaprezentowanie rozwiązania.

Wyzwaniem w przypadku tego projektu było zatem zbudowanie zasięgów medialnych we wskazanych wyżej grupach docelowych, bez zaangażowania budżetu mediowego, oraz przygotowanie do wystąpień medialnych i w ramach konkursów (włączając w to opracowanie profesjonalnych materiałów, jak prezentacje).

Rozwiązanie

Nasze działania, zgodnie z potrzebami klienta, podzieliliśmy na dwa obszary, które przenikały się ze sobą. Pierwszy obejmował typowe media relations. Naszym celem było wygenerowanie wartościowych materiałów medialnych dotyczących zarówno urządzenia Phibox, jak i spółki PhiLabs SA, do której należy rozwiązanie. Plan działania media relations opracowaliśmy tak, by skoncentrować się na działaniach celowanych w media, na których szczególnie nam zależało. Były to przede wszystkim media docierające do specjalistów z obszaru fizjoterapii, polskie i zagraniczne.

Drugi obszar dotyczył wsparcia klienta w staraniach o zwycięstwo w konkursach dla startupów. Przygotowaliśmy dla klienta kompleksowe szkolenie z wystąpień publicznych. Ponadto opracowaliśmy prezentację, z której CEO PhiLabs korzystała podczas wystąpień przed jurorami konkursów.

W dalszej kolejności służyliśmy wsparciem w kontaktach z mediami już po wynikach obu konkursów. Oprócz koordynacji tworzenia publikacji wsparliśmy CEO PhiLabs również

w zakresie udzielania wywiadów.

_I9A8488.jpg
Phibox3-czarne.jpg
phibox case study.png

Wyniki

W obszarze media relations udało nam się w ciągu zaledwie kilku pierwszych miesięcy współpracy uzyskać pokrycie w ważnych z punktu widzenia klienta mediach. Do szczególnie ważnych publikacji zaliczyć należy:

[x] Rozmowa w ramach podcastu Recepta na ruch”

[x] Kompleksowa publikacja w REHACARE Magazine

W wyniku naszych działań w obszarze konkursów dla startupów oraz dzięki dużemu zaangażowaniu ze strony klienta, a także innowacyjności samego rozwiązania, Phibox zwyciężył w programie „Startuj z Mazowsza” w kategorii „Social Impact”, a krótko potem został wyróżniony w programie „Mazovian Startup”. To poskutkowało kolejnymi publikacjami w mediach, za które również odpowiadaliśmy. Najważniejsze prezentujemy poniżej

[x] mamstartup.pl

[x] Fizjoterapia XXI wieku – gry korygujące postawę dzieci, Dorota Matczak PhiLabs, rozmawia Karol Paciorek

A tobie w czym możemy pomóc?

bottom of page