top of page

Case study
Pozyskiwanie nowych pacjentów dla kliniki psychoterapeutycznej

#content #facebookads #med

Centrum Psychoterapii Active Place Sense to nowy rozdział

w historii Active Place – małej sieci klinik kojarzonych dotąd głównie z rehabilitacją i psychoterapią. Ideały Active Place zawsze opierały się na holistycznym podejściu do pacjenta, a otwarcie nowej placówki na warszawskiej Woli umożliwiło ich realizację w jeszcze pełniejszym zakresie.

 

Nowa lokalizacja przełożyła się na większe możliwości leczenia

i terapii. Oferta, znana z poprzedniej, działającej od lat na Białołęce placówki Active Place, została znacząco poszerzona.

Psycholog

Wychodząc z założenia, że zdrowie fizyczne i psychiczne są nierozerwalne, Active Place rozszerzyło swoje portfolio. Jego CEO, Dorota Matczak, powołała wraz z Renatą Puk-Pietruszyńską zespół specjalistów z dziedziny psychologii, psychoterapii oraz psychiatrii, dodając do oferty firmy kompleksowe usługi przeznaczone dla pacjentów w każdym wieku. W zakresie pomocy psychologicznej udzielanej przez Active Place Sense znalazła się nie tylko klasycznie rozumiana psychoterapia, lecz także inne formy pomocy – kierowane do par, rodzin, najmłodszych, osób w kryzysie emocjonalnym i wiele innych. Wszystkie z nich w miarę potrzeby mogły zostać wsparte farmakoterapią zgodnie z zaleceniami przyjmującego w Active Place Sense lekarza ze specjalizacją w psychiatrii.

active place sense_edited.jpg

Wyzwanie

Active Place Sense powstało w 2022 roku jako nowa marka pod szyldem znanym ze wspierania rozwoju fizycznego. Active Place oferowało dotąd kompleksowe usługi z dziedziny fizjoterapii oraz rehabilitacji, dodatkowo dając swoim klientom możliwość uczestnictwa w zajęciach grupowych.

 

Duża część pracy wykonywanej w Active Place koncentrowała się na dzieciach, w szczególności na motywacji w terapii skolioz

i wad postawy. Działania Active Place zawsze opierały się na dobrym kontakcie z pacjentami, a wzajemne zrozumienie zwiększało szanse na powodzenie leczenia. 


Dodanie do oferty Active Place całej nowej kategorii – pomocy psychologicznej – stanowiło uzupełnienie tej idei. Wymagało jednak dotarcia do nowych klientów i zmiany wizerunku marki, która wyszła poza pierwotne założenia. Poza tym, mimo niesłabnącego zapotrzebowania na pomoc psychologiczną, rzeczywistość rynkowa w obliczu kryzysu gospodarczego, rosnącej inflacji i zmian post-pandemicznych uzależniła sukces nowej marki od sprawnie przeprowadzonych działań marketingowo-sprzedażowych.

Rozwiązanie

Podczas spotkań z klientem wyodrębniliśmy najważniejsze cele biznesowe, w których potrzebował naszego wsparcia. Wymagane było dotarcie do klientów z Warszawy szukających pomocy psychologicznej. Dynamika tego rynku osłabła na skutek kryzysu gospodarczego, ale wykonany przez Concept Masters research przeprowadzony w social mediach oraz z pomocą narzędzi SEO udowodnił, że nadal podaż jest mniejsza niż popyt.

 
Nowa, nieznana w tym obszarze marka Active Place Sense musiała zostać wypromowana z użyciem niewielkiego budżetu i w krótkim czasie. Specjaliści zatrudnieni w placówce czekali na zapełnienie grafików. Konieczne było szybkie reagowanie. Wiedząc, że w tym przypadku organiczne poszerzanie zasięgów musi zostać wsparte działaniami płatnymi, zaproponowaliśmy równoległe utworzenie kampanii reklamowej. 

 

W toku opracowywania najbardziej efektywnej strategii odrzuciliśmy promocję w wyszukiwarce Google, oceniając ją jako nieefektywną kosztowo ze względu na bardzo agresywną konkurencję i tym samym wysoką stawkę CPR (cost-per-click). Z podobnych powodów odrzuciliśmy płatne działania na portalu Znany Lekarz, planując ograniczenie się do utworzenia profili dla części bądź wszystkich specjalistów AP Sense. 

Doradztwo online

Za taką decyzją stanęły też inne czynniki. Wiedząc, jak ważne jest budowanie relacji z psychoterapeutą, dostrzegliśmy dużą efektywność reklam przedstawiających profil specjalisty wraz z fotografią. Pacjenci w dużej mierze decydują się na wybór terapeuty, bazując na jego wizerunku. Wysokie kompetencje zespołu Active Place Sense były atutem, który chcieliśmy podkreślić w dalszej kolejności.


Z pomocy psychologicznej już w roku 2020 korzystało w Polsce ok. 1,6 mln pacjentów, a liczba ta rośnie z roku na rok. Maleje również stygmatyzacja związana z korzystaniem z tego typu usług. Temat ten pojawia się nie tylko w mediach głównego nurtu, ale często poruszany jest również w obrębie ogólnotematycznych grup na Facebooku. Każdego dnia pojawiają się liczne zapytania o polecanego specjalistę, terminy i wrażenia.

 
Przekonaliśmy się, że w mediach społecznościowych znajduje się szeroka grupa potencjalnych klientów Active Place Sense, więc nasze działania skoncentrowaliśmy na utworzeniu atrakcyjnych kreacji reklamowych dostosowanych do Facebooka.

 

APS1-alfa.png
APS2-czarne.jpg

Wyniki

[x] Kampanię reklamową dla Active Place Sense prowadziliśmy od sierpnia 2022 do końca stycznia 2023.


[x] Kreacje reklamowe zostały wyświetlone 151 tys. razy grupie 56,5 tys. osób.


[x] Uzyskaliśmy niemal 1500 kliknięć w reklamy. Koszt jednego kliknięcia ustabilizował się na poziomie zaledwie

55 gr.


[x] W tym okresie pozyskaliśmy 70 nowych pacjentów dla specjalistów Active Place Sense, co oznacza średnią 12 pacjentów na miesiąc.
 

[x] Działania płatne wsparliśmy rozszerzeniem treści związanych z pomocą psychologiczną na stronie internetowej klientautworzeniem oraz aktywnym prowadzeniem profili na Facebooku i Google Moja Firma oraz wykorzystaniem mechanizmów portalu Znany Lekarz.

A tobie w czym możemy pomóc?

bottom of page